Átadták a komáromi kormányablakot

Átvágták a nemzeti színű szalagot és hivatalosan megnyitották a komáromi kormányablakot az avató ünnepségen.

Tíz új akadálymentesített munkaállomást alakítottak ki Komáromban, ahol a rendezvény után érkezhettek is az ügyfelek. Az épületben a mozgáskorlátozottak, a fogyatékossággal élő személyek, az idősebb generáció tagjai, a kismamák és kisgyermekkel érkezők is ugyanolyan gördülékenyen el tudják intézni ügyeiket.

 

Dr. Kancz Csaba kormánymegbízott azt hangsúlyozta, hogy jelenleg több mint négyszáz ügyet lehet elintézni a kormányablakokban és ez a szám emelkedni fog a későbbiekben. – Jó döntés volt a kormányzat részéről a régiók elvetése, a területi közigazgatás megyei szinten történő megerősítése – mondta dr. Kancz Csaba. – A járásokban az ügyintézés során az állam közelebb tud kerülni az állampolgárokhoz, könnyebben tud segíteni az embereknek. Az ügyintézési idő jelentősen csökkent, egyszerű, érthető módon tájékozódhatnak a kliensek, melyik irodába menjenek. Fontos, hogy a kormányablak ne csak a fizikai megjelenésében, hanem a tényleges napi működés során üzemeljen hatékonyan. Nagyon örülök, hogy Komárom városával jó kapcsolatunk van, hiszen egy-egy kérdéses ügyben, akár a jogszabályok tekintetében is kölcsönösen tudjuk segíteni egymást – emelte ki dr. Kancz Csaba.

 

Dr. Molnár Attila, Komárom polgármestere elmondta: a városháza Alapy Gáspár polgármestersége alatt épült meg, a létesítmény mindig is közigazgatási funkciót töltött be és a komáromi lakosságot szolgálja ki. Nemcsak az infrastrukturális háttér korszerűsödött, hanem az ügyintézés is sokkal gyorsabb lett, olyan dolgokat tudnak elintézni a városban, amihez eddig el kellett utazni Tatabányára vagy esetleg Esztergomba.

 

Czunyiné dr. Bertalan Judit köznevelésért felelős államtitkár úgy fogalmazott, ember közelivé szerették volna tenni a kormányablakokat és ez szerinte sikerült is. A közigazgatási utak „letisztultak” az elmúlt években. Örömmel olvasta azt a statisztikát is a közelmúltban, ami az ügyfelek elégedettségéről szól, amióta a kormányablakok megnyíltak. A felmérés szerint csökkent az általános várakozási idő, már nem kell fél napokat rászánni egy-egy irat átvételéhez, elkészítéséhez. Egy igazi, XXI. századi intézési pontot adtunk át, magas informatikai háttérrel.

 

Molnárné dr. Taár Izabella, a komáromi járási hivatal vezetője annyit emelt ki, ugyanolyan színvonalon próbálják végezni feladataikat kollégáikkal, ahogy eddig. Biztos alapként számíthatnak munkájukra a jövőben is. Majd megköszönte a segítséget és a türelmet, hogy létrejöhetett mindez településükön is.

 

Az új Széchenyi Terv keretében egyébként a Komárom-Esztergom Kormányhivatal százkilencven millió forintos uniós támogatást nyert „A közszolgáltatásokhoz való egyenlő esélyű hozzáférés megteremtése: akadálymentesítés című pályázati kiíráson.

 

Szűkebb hazánkban eddig összesen hét helyszínen lesz erre lehetőség. Megyeszékhelyünkön, Dorogon, Oroszlányban, Komáromban és Esztergomban is megnyílt a kormányablak, de Tatán és Kisbéren is átadják az új hivatalokat.

 

Forrás: www.kormanyhivatal.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizennégy − 2 =

Powered by WordPress | Designed by: seo services | Thanks to credit repair, web design st louis and std testing