Járási rendszer

 

A több száz éves múltra visszatekintő járási rendszert 1983-ban szüntetették meg. Harminc év után új szervezeti rendben és új céllal 2013. január 1-jével ismét létrejöttek a magyar közigazgatás egykor szerves egységét képező járások.

A járási rendszer kialakítása a közigazgatás átfogó, a közjót szolgáló átalakításának, a Jó Állam kialakításának egyik eleme, amelyről 2011 őszén határozott a Kormány. Az Országgyűlés által 2012. június 25-én elfogadott járási törvényt széles körű egyeztetés és konzultáció-sorozat előzte meg. A járások kialakításáról és az ehhez kapcsolódó jogszabályok módosításáról, a helyi államigazgatási rendszer megújításáról rendelkező 2012. évi XCIII. törvény 2012. július 7-étől hatályos.

A Kormány által megfogalmazottak szerint a járások az államigazgatás legalsóbb területi szintjét jelentő egységek, melyek az államigazgatási tevékenységek, szolgáltatások döntő többségét minden magyarországi állampolgár számára elérhető közelségben és magas minőségben biztosítják.

A járási hivatalok feladatait, illetékességi szabályait, szakigazgatási szerveit, szakmai irányításukat, valamint a járási hivatalok székhelyét és illetékességi területét a 218/2012. (VIII. 13.) Kormányrendelet szabályozza. A Kormányrendelet összesen 198 járás kialakításáról rendelkezik, melyből 23 járás a fővárosban (a kerületeknek megfelelő területi beosztásban) található.

A járási hivatalok legfontosabb feladata a megyei szintnél alacsonyabb szinten intézendő államigazgatási feladatok ellátása. A járási hivatalokhoz kerültek a jegyző hatáskörébe tartozó államigazgatási ügyek, valamint a megyei kormányhivatalok szakigazgatási szervei kistérségi kirendeltségeinek, ügyfélszolgálatainak, irodáinak feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek.

A kormány kiemelt célja, hogy a járási rendszer keretein belül, országos hálózatként – mintegy 380 helyszínen 3000 munkaállomással – 2014-től megkezdjék működésüket az új integrált ügyfélszolgálatok, a kormányablakok.

A járási rendszerről, a járások történetéről és feladatairól további információkat talál a www.jaras.info.hu weboldalon.

2 válasz a Járási rendszer bejegyzéshez

  1. Dr Kraussné Szívós Mónika szerint:

    Tisztelt Hivatal!

    Megkönnyítené az ügyintézést, ha közzé tennék itt a honlapon, hogy egy-egy igazolvány elkészíttetéséhez milyen okmányokra lesz szükség?

    Másrészt az is egyszerűsítené a kapcsolatot, ha lenne pl. egy előjegyző – időpont foglaló elektronikus rendszer minden Kormányablakhoz. Így az időpont tervezést könnyíthetnék meg.

    Üdvözlettel:

    Dr Kraussné Szívós Mónika

    • marketing szerint:

      Tisztelt Dr. Kraussné Szívós Mónika!

      Az ügyintézéshez szükséges okmányok részletes leírásával kapcsolatosan már dolgoznak a kollégáink, ez azonban mindössze egy információs portál, időpont egyeztetésére a továbbiakban sem lesz lehetőség.

      Üdvözlettel:
      jarasikormanyablak.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

tizenhét − négy =

Powered by WordPress | Designed by: seo services | Thanks to credit repair, web design st louis and std testing