Még több ügyet intézhetünk a megújult Budafoki úti Kormányablakban

A XI. kerület megújult kormányablaka az eddigieknél lényegesen több, immár 423 ügykörben várja a kerületi lakosokat. A Budafoki úti kormányablak különlegessége, hogy az eddig külön ügyféltérben működő egészségbiztosítási és rehabilitációs ellátási ügyfélszolgálatokat teljes felújítás után a kormányablakba integrálták, így ezek az ügyek itt azonnal elintézhetők. A kormányablakok olyan fontos találkozási pontok az állammal, ahol az ügyfelek gyorsan, hatékonyan és egyszerűen elintézhetik ügyeiket – hangsúlyozta a megnyitón dr. Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség államtitkára, aki dr. Hoffmann Tamás polgármesterrel és dr. György István kormánymegbízottal közösen adta át az ügyfélszolgálatot.

Budapest egyik legnagyobb kormányablakát adták át ünnepélyesen Újbudán, a Budafoki úton szerda délután. Itt a kormányablakokban intézhető, jelenleg 423 féle ügytípus – többek között családtámogatási-, állampolgársági-, illetve okmányirodai ügyek –mellett itt az egészségbiztosítási- és rehabilitációs ügyek azonnali elintézésére is lehetőség nyílik, ezáltal a Budafoki úti ügyfélszolgálat egyedülálló az új típusú kormányablakok sorában is.

Dr. Kovács Zoltán, a Miniszterelnökség területi közigazgatásért felelős államtitkára bejelentette, hogy decembertől mintegy ötszázra emelkedik a kormányablakokban, egy helyen intézhető ügyek száma, és a kormány további célja, hogy ezer fölé növelje ezt a számot.

– Az állammal sok ponton találkoznak az ügyfelek. Ez a kormányablak egy olyan találkozási pont, ahol nagyon sokféle ügyet lehet intézni, és ezek száma tovább növekszik. Például az állami közműszolgáltatók ügyfélszolgálatainak egy részét is szeretnénk a kormányablakokba integrálni, de arra is van szándék, hogy az államkincstári ügyeket is elintézhessék itt az állampolgárok – ismertette a terveket dr. Kovács Zoltán. Az államtitkár aláhúzta, hogy bár fontos a szép dizájn, de a kormányablakok lelkét az itt dolgozók adják. – Nem mindegy, hogy mosolygós, kedves, ügyfélbarát ügyintézőkkel találkozik-e az ügyfél – mondta. Dr. Kovács Zoltán arról is beszélt, hogy a hatékony ügyintézés versenyképességi tényező is; az integrált kormányzati ügyfélszolgálatok kialakítása terén a Visegrádi Négyek országai között Magyarország élen jár.  Az államtitkár azt is elmondta, fontos kormányzati cél, hogy egyre több ügyet otthonról, az interneten keresztül is elintézhessenek az ügyfelek.

Az ünnepélyes szalagátvágás előtt dr. György István, Budapest kormánymegbízottja elmondta, hogy a Fővárosi Kormányhivatal okmányirodáiban és kormányablakaiban tavaly összesen több mint 1,5 millió ügyet intéztek el. A kormányhivatal vezetője a kormányablakokat a közigazgatási átalakítás zászlóshajójának nevezte, s a tervek kapcsán elmondta, Budapesten a tervek szerint 32 kormányablak lesz, ebből kettő a legnagyobb pályaudvarokon.

– Öröm ebbe a megújult, szép környezetbe betérni, de az ügyfelek számára az jelent igazán élményt, ha az ügyét egyszerűen, gyorsan és hatékonyan intézték el. Ezen dolgozik a kormány és kormányhivatal, megteremtve az ehhez szükséges infrastrukturális és személyi feltételeket is – hangsúlyozta dr. György István, aki megköszönte mindazok munkáját, aki a kormányablak kialakításához hozzájárult.

Dr. Hoffmann Tamás, Újbuda polgármestere méltatta a kormányzat és az önkormányzat közötti együttműködést. Szerinte a kormányablakok létrehozása egy nagyon jó kormányzati elképzelés sikeres végrehajtása az ügyfelek, illetve a hatékony ügyintézés érdekében. Dr. Hoffmann Tamás emlékeztetett, az Újbuda Centerben két évvel ezelőtt megnyílt kormányablak után a Budafoki úti már a második a kerületben, és a jövőben Bocskai úti okmányiroda is kormányablakká alakul, amely a főváros legnagyobb ilyen ügyfélszolgálata.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

1 × négy =

Powered by WordPress | Designed by: seo services | Thanks to credit repair, web design st louis and std testing