Pécsett már négy kormányablakban intézhetjük ügyeinket
Mostantól Pécsett, a város különböző részein immár négy kormányablakban várják felkészült munkatársak a hivatalos ügyeiket intéző állampolgárokat. 2015. november 12-én, néhány óra alatt három új kormányablakot avattak fel ünnepélyesen a megyeszékhelyen.
Az uránvárosi kormányablak már több mint egy éve sikeresen üzemel, tavaly – a Kossuth téri okmányirodával együtt – közel 180 ezer ügyfél kereste fel. Ez a magas szám is indokolta, hogy az idei év végétől további három helyszínen, összesen 67 munkaállomáson segítsék az egyablakos, gyors, eredményes ügyintézést.
– Az uránvárosi hivatal mellett most már a Kossuth téren, a volt okmányiroda helyén, Kertvárosban az Aidinger utcában, és a felújított vasútállomáson is várjuk a Pécsett és környékén élőket. Ez lehetővé teszi annak a fontos kormányzati célkitűzésnek a megvalósulását is, hogy az állampolgárok lakóhelyükhöz minél közelebb intézhessék ügyeiket – hangsúlyozta dr. Horváth Zoltán kormánymegbízott.
A kormányablakok ünnepélyes átadásán dr. Kovács Zoltán területi közigazgatásért felelős államtitkár is részt vett. Avatóbeszédében kiemelte, reméli, hogy ezek a korszerű, teljes körűen akadálymentesített ügyfélszolgálati pontok jelentős szerepet játszanak majd a tisztességes, kényelmes, egyszerű, gyors ügyintézésre vágyó állampolgárok hivatalok iránti bizalmának visszanyerésében.
A kormányablakokban jelenleg közel 450 ügytípus intézhető, ezek száma azonban folyamatosan bővül, jövőre akár 1000 fölé is emelkedhet. A cél, hogy a 2018. év végére minden olyan ügyet, amelyet az állammal intézünk – állampolgárként vagy vállalkozóként – megoldhassunk a kormányablakokban. Ehhez az informatikai eszközök fejlesztését, a különböző informatikai rendszerek összekapcsolását is folytatni kell. Emellett készülnek az otthoni ügyintézés lehetőségeit kitágító és felgyorsító intézkedések is.
Forrás: kormanyhivatal.hu
Vélemény, hozzászólás?